Wat zet ik op mijn website, en waar?
"Content is king" wordt veel gezegd. Maar is dat ook zo?
Ja. Content speelt een sleutelrol in gevonden worden en in het motiveren tot handelen ( bezoeken, kopen, contacten, .. ). Echter het komt wel heel nauwkeurig wat er geschreven wordt, en wat het visuele materiaal laat zien. Net even de verkeerde woorden en je wordt niet gevonden. Of de tekst is niet sprekend genoeg, 'pakt' niet genoeg om een actie uit te lokken. Je moet dus heel precies te werk gaan. 'Zet er maar wat neer', 'het zal wel goed zijn zo' is een grote gok. Heel misschien heb je geluk. Maar je bent wel aan het investeren in je website en communicatie. Wil je dan uitgaan van geluk, of zeker weten dat het goed zit?
Hoe krijg je nu inzichtelijk welke tekst je moet toepassen:
- Welke zoekwoorden, en hoe krijg ik die gevonden?
- Wat 'triggert' de lezer?
- Hoe zorg je ervoor dat er doorgelezen wordt?
- Waarom moet een bezoeker specifiek iets met jouw bedrijf of product, en niet met die ander?
Volgens ons is echt contact met de doelgroepĀ bepalend.
Als je de doelgroep goed kent, of je verdiept je daarin, dan ga je leren welke 'taal' wordt gebruikt. En welke woorden worden gebruikt, eventueel vakjargon. Grote kans dat dat de woorden zijn die ook gebruikt worden bij het oriƫnteren en zoeken.
Wij onderzoeken uw doelgroep. U kunt daarmee heel precies uw communicatie afstemmen. Wat moet waar? En vooral ook, hoe!
Ok, contact ons maar eens. Dan kunnen we eens kijken of we ook u verder kunnen helpen.